135 km lang

Toegankelijkheid, recreatie, toerisme en bezoekerscentra.
fremitus

135 km lang

Berichtdoor fremitus » 20 Aug 2006 16:49

Je komt het regelmatig tegen als er door journalisten over fietstochten rond de SVA geschreven wordt.
"Een gesloten cirkel rond Amsterdam van 135 km lang." Nooit zelf gefietst zeker. Als je het rondje fietst, ben je toch echt bijna 200 km onderweg.

Waarom zou het stuk dijk tussen Edam en Muiden nou nooit meegerekend worden? Juist één van de mooiste routes. en met Durgendam, Diemerdam.
En met een flinke tegenwind hakt dat er toch behoorlijk in. :wink:

Fred

Rene Ros
Opzichter van Etiquette
Fort of organisatie: Doc. Stelling van Amsterdam

Re: 135 km lang

Berichtdoor Rene Ros » 20 Aug 2006 22:21

Fred,

fremitus schreef:Je komt het regelmatig tegen als er door journalisten over fietstochten rond de SVA geschreven wordt.
ìEen gesloten cirkel rond Amsterdam van 135 km lang.î Nooit zelf gefietst zeker. Als je het rondje fietst, ben je toch echt bijna 200 km onderweg.
Waarom zou het stuk dijk tussen Edam en Muiden nou nooit meegerekend worden? Juist ÈÈn van de mooiste routes. en met Durgendam, Diemerdam.
En met een flinke tegenwind hakt dat er toch behoorlijk in. :wink:

Het stuk tussen Edam en Muiden wordt wel meegerekend, maar met 135 en 200 km wordt niet hetzelfde trace bedoelt.
De hoofdverdedigingslijn van de Stelling, incl. Zeedijk, is wel degelijk 135 km. De fietsroute kan echter niet overal die hoofdverdedigingslijn volgen en is ongeveer 200 km lang.
In mobilisatietijd zouden enkele drijvende bruggen gelegd worden, die zijn er nu niet. Er zijn ook wegen en bruggen verdwenen, of juist wegen en kanalen bijgekomen die een omweg vereisen...

Groet,
Rene

DigiWillem
Generaal
Fort of organisatie: Fort bij Krommeniedijk

Berichtdoor DigiWillem » 01 Sep 2006 21:01

200 km? Dat is me te gortig. Kunnen we dan ergens overnachten? Dan doe ik het in twee dagen. :wink:

Hans
Generaal
Fort of organisatie: Fort bij Uithoorn

135 km !

Berichtdoor Hans » 02 Sep 2006 22:04

Ik heb het ooit eens geprobeerd op de scooter, toen mijn zoon 16 werd en z,n scooterbewijs haalde, maar als je ook nog ergens wilt kijken en foto's maken is het net te doen op een dag !!

Ik zou het wel willen wandelen, maar dan moeten er toch meer overnachtings mogelijkheden zijn bijv. op de forten !!

Terug naar “Toerisme en Recreatie”