Joop van Burk vertrekt als directeur Herstelling

Restauraties, herinrichting en conservering.
Nieuwsredactie
Opzichter van Etiquette

Joop van Burk vertrekt als directeur Herstelling

Berichtdoor Nieuwsredactie » 18 Feb 2013 12:57

bron: nieuwsbericht stichting Herstelling d.d. 18-2-2013
voll.titel: Joop van Burk vertrekt per 1 maart 2013 als directeur van de Stichting Herstelling

joopvanburk.jpg
Foto: René Ros.
joopvanburk.jpg (61.81 KiB) 2042 keer bekeken

“Ik stop als directeur van de Stichting Herstelling per 1 maart 2013. In samenspraak met het bestuur heb ik deze beslissing genomen.

Per 1 juli 2013 ontvangt de stichting geen subsidie meer van de provincie Noord-Holland. Hoewel wij rekening hielden met een vermindering van die subsidie, viel totale stopzetting ons rauw op het dak. De stichting was al een tijd actief om andere financieringsbronnen aan te boren; het vermarkten van de Herstelling-methodiek, het opzetten en verkopen van een opleiding tot professioneel werkmeester en het in het leven roepen van een kennisplatform waren en zijn hiervan de belangrijkste exponenten. Er is veel gezaaid en er gaat ongetwijfeld geoogst worden, maar niet op de heel korte termijn. Door mijn vertrek creëer ik ruimte om de gemaakte plannen te kunnen uitvoeren. Nu is het tijd voor het bestuur om voor de Stichting Herstelling ‘nieuwe stijl’ een solide basis te creëren.

De continuïteit is overigens gewaarborgd; het werkbedrijf Herstelling van DWI, de communicatie en website blijven gewoon doordraaien en voor vragen over lopende zaken bij de stichting kunt u terecht bij Henk Kerzaan en info@herstelling.nl .

Met veel plezier ben ik bijna drieëneenhalf jaar directeur van de Stichting Herstelling geweest. Ik kijk terug op een prettige samenwerking met het bestuur, mijn collega-directeur Yoeri van der Lugt, werkmeesters, consulenten en andere medewerkers. Ook de contacten met overheden, opdrachtgevers, werkgevers en andere belanghebbenden heb ik als verrijkend en inspirerend ervaren. Mijn betrokkenheid bij Herstelling zal altijd blijven bestaan. Het is en blijft een fantastisch concept dat in 2013 meer dan ooit actueel is. Onverkort geldt: als je eenmaal met het Herstellingvirus bent besmet, kom je er nooit meer vanaf!”

Joop van Burk

Terug naar “Restauratie en Behoud”