Vechtwagenhindernis verdwenen?

Restauraties, herinrichting en conservering.
Rene Ros
Opzichter van Etiquette
Fort of organisatie: Doc. Stelling van Amsterdam

Vechtwagenhindernis verdwenen?

Berichtdoor Rene Ros » 05 Mar 2013 21:44

Bij het met de auto passeren lijkt het erop dat de vechtwagenhindernis in de provinciale weg N236 nabij de Ankeveense molen onder het zand is verdwenen. En twijfelachtig of 'ie ooit nog boven komt. In de eerste plannen voor de herinrichting van de weg en de natuurbruggen zou de vechtwagenhindernis 'buiten schot' blijven.
Wel zijn er bij de graafwerkzaamheden wel een paar tetraeders 'boven' gekomen.

Vrijwel alle groepsschuilplaatsen waartoe de vechtwagenhindernis behoort zijn provinciaal monument. Maar juist de vechtwagenhindernis niet...
Mocht er een provincie-ambtenaar meelezen en er wat mee willen doen, ik ben beschikbaar voor toelichting zoals wat een tetraeder is ;-).
Enige info is ook te vinden op: http://www.stelling-amsterdam.nl/forten/uitermeer-veld/

Mvg,
René

beliens

Re: Vechtwagenhindernis verdwenen?

Berichtdoor beliens » 06 Mar 2013 11:56

De tankversperring is bij de provincie Noord-Holland bekend. Wij zijn hierbij als programmabureau Stelling van Amsterdam betrokken geweest. Deze tankversperring komt in de toekomstige situatie weer “bloot” te liggen. Inmiddels heeft de provincie een landschapsarchitect gevraagd hier iets mee te doen en is een plan gepresenteerd. Dit plan is afgestemd met de gemeenten en een instantie over cultureel erfgoed.

Mvrg,
Sylvia

Rene Ros
Opzichter van Etiquette

Berichtdoor Rene Ros » 15 Mar 2013 10:42

beliens schreef:De tankversperring is bij de provincie Noord-Holland bekend. Wij zijn hierbij als programmabureau Stelling van Amsterdam betrokken geweest.

Dat wist ik, ik heb het zelf bij jullie gemeld maar daarna nooit meer iets over vernomen. Vrijwilligers motiveren = communiceren.

Mvg,
René

Rene Ros
Opzichter van Etiquette

Berichtdoor Rene Ros » 07 Okt 2013 08:45

De versperring bij de Ankeveense molen zie ik niet meer boven de grond komen, als het beton uberhaupt nog aanwezig is. Terwijl de eerste plannen voor de natuurbruggen de versperring keurig liet liggen.
Het zuidelijke deel is wel behouden en de gevonden tetraëders zijn daar bovenop geplaatst.

ankeveen-zuid.jpg
ankeveen-zuid.jpg (60.83 KiB) 3265 keer bekeken

Mvg,
René

Terug naar “Restauratie en Behoud”