Ruimte voor ontwikkeling, Fort bij Krommeniedijk

Hergebruik en ondernemen in de Stellingzone.
Nieuwsredactie
Opzichter van Etiquette

Ruimte voor ontwikkeling, Fort bij Krommeniedijk

Berichtdoor Nieuwsredactie » 03 Jun 2010 23:27

Bron: Noordhollands Dagblad d.d. 3-6-2010
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/kennemerland/article6133166.ece/Ruimte-voor-ontwikkeling

Fort Krommeniedijk is in beeld voor een grootscheepse restauratie. Na de opknapbeurt moet het fort worden herbestemd tot woon- en werkruimte voor twintig autistische jongeren. Uitgeest staat achter het plan.
Het plan kost de gemeente geen cent, dat is in het overleg tot dusver als keiharde garantie gesteld. Voor initiatiefnemer Stadsherstel Amsterdam is dat echter geen probleem. Het heeft laten weten ook alle kosten te willen dragen voor de aanpassing van het geldende bestemmingsplan, waarin zaken als het bouwen buiten de rode contour, de invloed van Schiphol, bereikbaarheid en parkeren nog geregeld moeten worden. Uitgeest heeft bij monde van wethouder Piet Linnartz aangegeven het project te willen ondersteunen. De commissie grondgebiedzaken mag er dinsdag zijn oordeel over geven.

Edwin Kapitein
Generaal
Fort of organisatie: Fort bij Edam, Staatsbosbeheer

Re: Ruimte voor ontwikkeling, Fort bij Krommeniedijk

Berichtdoor Edwin Kapitein » 04 Jun 2010 20:14

Ik weet het niet, het zal wel aan mij liggen, maar ik wordt altijd erg achterdochtig van dit soort berichten.
Een woon- en werkruimte maken in een historisch fort, midden in een een stilte gebied en een natuurreservaat? Waarom?
Wat zit hier voor agenda achter dat Stadsherstel dit zo maar, schijnbaar, belangenloos doet?

Was de ontwikkeling van Benoorden Spaarndam ook niet in eerste instantie een leuk plan?

Ik weet het niet maar ik heb er een beetje unheimisch gevoel over. :?
wie helpt me daar van af?

Groet,

Edwin Kapitein

ErikM
Kapitein
Fort of organisatie: geen

Berichtdoor ErikM » 04 Jun 2010 20:15

Edwin Kapitein schreef:Ik weet het niet maar ik heb er een beetje unheimisch gevoel over. :?
wie helpt me daar van af?

Ik niet, heb er zelf ook last van...

DigiWillem
Generaal
Fort of organisatie: Fort bij Krommeniedijk

Berichtdoor DigiWillem » 04 Jun 2010 20:28

Ik ben vrijwilliger bij Fort Krommeniedijk en een paar jaar geleden doolde dit verhaal ook al rond.
Echt onbegrijpelijk als dit doorgaat.
Ik weet niet beter dat het fort eigendom is van Landschap Noord-Holland maar daarover lees ik nu helemaal niets in het artikel.
Dat Uitgeest vóór is verbaasd mij niets. Uitgeest is een gemeente die landschapsbeheer nou niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan en alleen actief wordt als er geld valt te verdienen aan een dure jachtenhaven of zo.
Persoonsgegevens: Wim Huisman
Lid vrijwilligersgroep "Fort bij Krommeniedijk" http://www.fortbijkrommeniedijk.nl

Terug naar “Economische benutting”