Nieuwsbrief 363

Aankondigingen van nieuwe edities Nieuwsbrief Stelling van Amsterdam.
Nieuwsredactie
Opzichter van Etiquette

Nieuwsbrief 363

Berichtdoor Nieuwsredactie » 03 Jan 2011 00:00

Nieuwsbrief Stelling van Amsterdam
13de jaargang, nummer 363, 3 januari 2011

Een nieuwsbrief over de website Stelling van Amsterdam met informatie over militair erfgoed in de regio Groot-Amsterdam.
http://www.stelling-amsterdam.nl/nieuwsbrief/

Beste lezer,

Uiteraard wenst uw redacteur u allen een voorspoedig, gezond en vredig 2011 toe!

Afbeelding

U verwacht nu een aantal artikelen maar het nieuwe jaar begint weinig hoopvol voor deze nieuwsbrief en haar eenmans-redactie.
Al enkele jaren is het traditie om vandaag, op de verjaardag van deze website, een speciale nieuwsbrief met gastbijdragen te publiceren. Helaas is er slechts één bijdrage ontvangen zodat die nieuwsbrief niet doorgaat.

Dat komt bovenop iets anders. Want alhoewel de website druk wordt bezocht en uit de enquête blijkt dat de lezers de nieuwsbrief zeer waarderen, ontbreekt de medewerking van fortgebruikers.
Vorig jaar is meermaals gebleken dat te veel fortgebruikers er niet zelf aan denken om de nieuwsbrief te gebruiken voor hun communicatie: geen tip, geen persbericht, niets over cultuur-historische zaken. Zelfs van personen die tot de vriendenkring worden gerekend of partijen waarmee uw auteur geacht wordt samen te werken. Eenmaal is daarom een abonnement op de nieuwsbrief beëindigd.

Er zullen in de komende maanden in ieder geval één (bijna gereed) of twee nieuwsbrieven verschijnen, maar of er daarna meer volgen is beslist geen zekerheid meer. Misschien moeten die 30 uur per week meer voor het eigen nut en plezier gebruikt gaan worden.
De komende tijd zullen de fortgebruikers aangeschreven worden om tot een oplossing te komen.

Bekijk deze nieuwsbrief op: http://www.stelling-amsterdam.nl/nieuwsbrief/2010/nieuwsbrief-363/
Overig kort nieuws op het Stelling Forum: http://forum.stelling-amsterdam.nl/nieuw/
Reageren kan o.a. in het gastenboek: http://www.stelling-amsterdam.nl/algemeen/gastenboek/

Met vriendelijke groet,
René Ros

Edwin Kapitein
Generaal
Fort of organisatie: Fort bij Edam, Staatsbosbeheer

Re: Nieuwsbrief 363

Berichtdoor Edwin Kapitein » 03 Jan 2011 18:05

Beste René,

om te beginnen het allerbeste voor 2011 gewenst.

Jammer dat het zo moet lopen met de nieuwsbrief. Misschien zouden lezers meer schrijvers moeten worden. Het in je eentje vullen van een nieuwsbrief en ieder keer maar bedelen of anderen alsjeblieft ook een bijdrage willen leveren gaat, ondanks alle waardering van de lezers, na verloop van tijd toch vervelen.
Helaas behoor ook ik tot de groep van nietschrijvende lezers. Ik ben een man van vele talenten maar schrijven zit daar toch echt niet bij, dus ik kan je niet verder helpen.
Ik respecteer je beslissing, maar ik zal de nieuwsbrief echt heel erg gaan missen.

Groeten,
Edwin

fremitus

Re: Nieuwsbrief 363

Berichtdoor fremitus » 11 Jan 2011 13:17

Beste René,
Het verbaast mij al tijden dat je er iedere keer weer in slaagt om een nieuwsbrief te produceren.
En bijna altijd met zeer lezenswaardige artikelen. Dit i.t.t. andere periodieken.
Men zou haast denken dat hier beroepsmatig een voltallig redactiebureau aan het werk is. Integendeel.
Misschien, en hoop ik, is met hulp van fortgebruikers meer kopij te genereren. Ik zal proberen mijn steentje bij te dragen.
Ook de frequentie tot bijvoorbeeld 1x per maand terugbrengen zou kunnen helpen.
Jaren lang als One-man-band optreden gaat op Nikkelen Nelis lijken en moet een keer stuk lopen.
Evenals dit forum door velen gelezen maar helaas door enkelen gevuld wordt.
Ik hoopte ook dat samenwerking met Haarlem (Alkmaar nu) wat meer synergie zou geven.

Terug naar “Nieuwsbrieven”