Ontdek de Stelling

Bezoekerscentra, publicaties, promotie enz.
Rene Ros
Opzichter van Etiquette
Fort of organisatie: Doc. Stelling van Amsterdam

Ontdek de Stelling

Berichtdoor Rene Ros » 30 Aug 2009 22:24

Er blijkt een blog te zijn over de productie van de promotiefilm 'Ontdek de Stelling':
http://www.ontdekdestelling.nl/blog/

Mvg,
René

fremitus

Re: Ontdek de Stelling

Berichtdoor fremitus » 31 Aug 2009 00:30

Jammer dat ons fort, op de eerste stellingmaandzondag, geen nieuwe film in het fort kon tonen.
Verwachtte een copietje op de officiele opening of anders tijdig per post naar het fort. :(

MuseionMedia
Soldaat
Fort of organisatie: geen

Berichtdoor MuseionMedia » 01 Sep 2009 19:34

Beste lezers,

de film zoals die tijdens de officiële opening van de Stellingmaand 2009 is getoond was een voorlopige versie die wij produceren in opdracht van het programmabureau Stelling van Amsterdam. Deze film was 13 minuten en dit was een verkorte versie van een film waarin meer aspecten van de geschiedenis van de stelling zijn opgenomen. Tijdens de Stellingmaand is er in een rondtrekkende bios de lange versie te zien (20 minuten). Waar en wanneer de bios precies de film vertoont is terug te vinden in het programma van de Stellingmaand.
De definitieve versie wordt, samen met een aantal films die in opdracht van eigenaren/beheerders van forten gemaakt gaan worden, uiteindelijk op DVD gezet en beschikbaar gemaakt aan alle onderdelen van de Stelling. Wanneer dat precies is is nog afhankelijk van een aantal factoren, maar het zal hoogstwaarschijnlijk pas na oktober zijn.

Wel is er een documentaire (die voor een groot gedeelte gebaseerd is op de film voor de provincie) op RTVNH te zien as zondag (6 sept). Deze film heet Stelling van Amsterdam, een levende waterlinie. De uitzendtijden zijn 10,12,14 en 16 uur. Het zit, samen met een ander programma, in het zogenaamde DocBlok.

fremitus

Berichtdoor fremitus » 01 Sep 2009 19:44

MuseionMedia schreef:...afhankelijk van een aantal factoren, maar het zal hoogstwaarschijnlijk pas na oktober zijn.

Nou, dan mag het wat ons betreft ook wel april 2010 worden. :roll: Na oktober gaan we de winterslaap in.
En RTV(nh) ontvangst hebben we op het fort niet. Het leek me toch ook de bedoeling om voor fortbezoekers iets te hebben :?:

Rene Ros
Opzichter van Etiquette

Berichtdoor Rene Ros » 01 Sep 2009 19:48

fremitus schreef:En RTV(nh) ontvangst hebben we op het fort niet. Het leek me toch ook de bedoeling om voor fortbezoekers iets te hebben :?:

Als daar geen reactie op komt, zal de provincie de oorzaak zijn. :-) Pas op 1 juli werd de opdracht verstrekt.

Mvg,
René

MuseionMedia
Soldaat

Berichtdoor MuseionMedia » 01 Sep 2009 20:08

Het produceren van een kwalitatieve film heeft enige tijd nodig, zoals Ros al terecht opmerkte het project ging pas van start op 1 juli.

Bovendien is er door diverse eigenaren enthousiast gereageerd op het voorstel een aantal fort-specifieke films te maken die gebruikt kunnen worden naast de rondleidingen en andere communicatiemiddelen. Dit gehele project, een film van 20 minuten plus pakweg 14 korte films van 5-10 minuten elk, heeft wat voeten in de aarde. De bedoeling is dat het werk een levensduur heeft die zich uitstrekt voorbij een enkel seizoen.

Wij gaan er vanuit dat wanneer het geheel beschikbaar is, er in ieder geval voldoende tijd is om ook de andere zaken die rondom een vertoning nodig zijn goed te regelen. Bovendien worden de films ook allemaal geschikt gemaakt voor web-gebruik. Het publiek dat bij de forten in de herfst en winter voor gesloten deuren komt, kan online alvast zijn indrukken opdoen van wat er in de lente van 2010 valt te bezoeken.

fremitus

Berichtdoor fremitus » 01 Sep 2009 20:26

Sorry voor mijn ironie. Begrijp dat als je een opdracht op 1 juli krijgt, het nog niet helemaal klaar is.
Ligt ook niet aan de producenten hoor.
Had de indruk op het Fort bij Abcoude dat er al een standaardversie was. En 14 minuten is m.i. lang genoeg voor scholieren.
Ik heb geduld :| Een bezoekerscentrum praten we ook al 6 jaar over. En een nieuwe film zou toch ook al jaren verschijnen.
Je zal toch nog met die oude (maar wél leuke) zwartwit video van Ruud ter Wijden moeten werken :wink:

Rene Ros
Opzichter van Etiquette

Berichtdoor Rene Ros » 01 Sep 2009 22:37

MuseionMedia schreef:Tijdens de Stellingmaand is er in een rondtrekkende bios de lange versie te zien (20 minuten). Waar en wanneer de bios precies de film vertoont is terug te vinden in het programma van de Stellingmaand.

Ik kan in de folder geen hint vinden. Op de officiele website kan ik ook niets (eenvoudig) vinden...

René

MuseionMedia
Soldaat

Berichtdoor MuseionMedia » 02 Sep 2009 21:30

Rene Ros schreef:
Ik kan in de folder geen hint vinden. Op de officiele website kan ik ook niets (eenvoudig) vinden...

René

Tja, in mijn naïviteit ging ik er vanuit dat het wel opgenomen zou zijn in de folder, helaas is dat niet het geval. Wellicht dat Cultureel Erfgoed Noord-Holland (Peter Saal) die aan ons de film-kopieën vroeg, dat pas heel laat heeft verzonnen, en daardoor geen vermelding heeft geregeld? Jammer in ieder geval.

Edwin Kapitein
Generaal
Fort of organisatie: Fort bij Edam, Staatsbosbeheer

Berichtdoor Edwin Kapitein » 03 Sep 2009 00:44

Voor de mensen die op zoek willen gaan naar de rondtrekkende bios. Hij staat de komende weken op het Fort bij Spijkerboor.
:wink:

Edwin Kapitein

Terug naar “Communicatie en Marketing”