Lente!

Losse flodders, opmerkingen en weetfeitjes waar René Ros op komt terwijl hij bezig is met de Stelling
Rene Ros
Opzichter van Etiquette
Fort of organisatie: Doc. Stelling van Amsterdam

Lente!

Berichtdoor Rene Ros » 10 Mar 2017 15:55

Op fort Uitermeer is het buiten warmer dan binnen. Sneeuwklokjes en krokussen staan in bloei tussen de bomen.
De lente komt eraan!

Bovendien zojuist mijn beste artikeltje ooit geschreven. Zelfs als schrijver ervan liepen de tranen over mijn wangen! :)

René

huibterhaar
Soldaat
Fort of organisatie: Fort Bijlmer

Re: Lente!

Berichtdoor huibterhaar » 30 Mar 2017 16:03

Heb vandaag gezocht naar kazemat G10 bij de spoorwegovergang Keverdijk (tussen de overgang en de Vecht, westkant). Honderden keren langs gereden zonder deze te zien :? Ik begreep dat dit een zeldzaam exemplaar met gietstalen koepel is. Het is (helaas) overwoekerd, het gietstalen deel is (door mij althans) niet te zien. Lijkt alsof het alleen van beton is. Durfde er niet aan te komen omdat het op privegrond lijkt te staan

Rene Ros
Opzichter van Etiquette
Fort of organisatie: Doc. Stelling van Amsterdam

Re: Lente!

Berichtdoor Rene Ros » 30 Mar 2017 16:36

De grond is van de NS maar de buurman lijkt te handelen alsof het zijn kazemat is en hij had 'm er liever niet. Er zit nog wel degelijk een metalen koepel in verstopt...

Om in het onderwerp 'Lente' te blijven, ik heb vandaag het eerste lammetje van het jaar gezien, op de inundatiekade bij Den Ham! :-)

René

Terug naar “René's Blog”