Geslaagde veldtocht

Losse flodders, opmerkingen en weetfeitjes waar René Ros op komt terwijl hij bezig is met de Stelling
Rene Ros
Opzichter van Etiquette
Fort of organisatie: Doc. Stelling van Amsterdam

Geslaagde veldtocht

Berichtdoor Rene Ros » 08 Sep 2018 17:50

Er zijn tegenwoordig minder forten open op Open Monumentendag maar toch hebben Otto en ik ons prima vermaakt met het bezoeken van een aantal.
Vesting Weesp, Fort aan de Ossenmarkt, Kustbatterij bij Diemerdam, Diemerdammersluis, Fort bij Vijfhuizen, Batterij aan de Sloterweg, Magazijn Schiphol, Fort bij Aalsmeer en de Spoorberm bij Aalsmeer.
Merendeel was open zoals gebruikelijk en weinig extra activiteiten. We werden overal vriendelijk ontvangen en vrijwel altijd werd ik herkend als "die meneer die alles van de Stelling weet". De enige twee chagrijnen waren in Fort aan de Ossenmarkt te vinden; en dan niet de vele mensen van de Kreatieve Groep Weesp waar we gewoon voor openingstijd rond mochten kijken. Voor het eerst ben ik in hun kelder geweest met het erg leuke cafe in de regenwaterkelder met bruin geglazuurde wandtegels. De rest van de dag ook nog andere leuke dingen gezien maar daarover wellicht in een volgende nieuwsbrief.

Mvg,
René

Terug naar “René's Blog”