Nieuwsbrief 489

Aankondigingen van nieuwe edities Nieuwsbrief Stelling van Amsterdam.
Nieuwsredactie
Opzichter van Etiquette
Contacteer:

Nieuwsbrief 489

Bericht door Nieuwsredactie »

Beste lezer,

Mocht het nog niet duidelijk zijn, tijdens de huidige corona-crisis blijkt overduidelijk dat geschiedenis en erfgoed geen vitale bedrijfstakken zijn. In sommige landen hebben ze überhaupt de luxe niet om met geschiedenis bezig te zijn. Toch hoop ik maar dat onder andere erfgoed het leven leuk maakt en motiveert om vol te houden. De webstatistieken laten zien dat er veel belangstelling is, en daarom ter lering ende vermaak ook nu weer een nieuwe nieuwsbrief.

Het kostte meer moeite maar volgens mij is er toch een interessante nieuwsbrief ontstaan. Dit jaar geen thema-nieuwsbrief over de Stelling in de Tweede Wereldoorlog, maar 50% van de artikelen heeft daar toch mee te maken. Zoals de eerste over tweemaal een einde van een wereldoorlog beleven in Westzaan. Dan een berichtje over virtueel bezoeken van onze bibliotheek. Als derde een in memoriam van iemand die ik tot mijn verrassing ook trof bij een herdenking over een bommenwerper die heeft zien neerstorten.
Vrolijker is de wisseling van de voorzittershamer van de bevriende stichting Menno van Coehoorn. De online lezing in april trok ruim 30 deelnemers zodat de lezing eind mei wordt herhaald. En samenwerkingspartner Kenniscentrum Waterliniies heeft meer informatie over de fortwachters gepubliceerd. Tenslotte over zwaar economisch leed maar dan 80 jaar geleden in de Graftermeerpolder.

Lees deze nieuwsbrief op: http://www.stelling-amsterdam.nl/nieuws ... brief-489/
De volgende nieuwsbrief zal waarschijnlijk op 3 juni verschijnen.
Wil jij een artikel over militaire historie schrijven voor deze nieuwsbrief? Of heb je tips en wensen voor artikelen? Laat het ons dan weten!

Rest mij om iedereen veel sterkte te wensen in deze onzekere tijden. Wees zuinig op jezelf, je naasten en alle anderen mensen. Dus vertrouw op deskundigen en blijf thuis als dat kan, houdt afstand van elkaar als je toch naar buiten moet.

Veel leesplezier!
René Ros
http://doccentrum.stelling-amsterdam.nl/

Plaats reactie