Hembrugmuseum

Aankondigingen en napraten.
Forumregels
Alleen voor informatie over bijzondere cultuur-historische activiteiten op, in of over militair erfgoed in de regio Groot-Amsterdam.
Plaats reactie
fremitus

Hembrugmuseum

Bericht door fremitus »

Las ik afgelopen zaterdag in Noord-Hollands Dagblad:
ZAANDAM -
Het Hembrugterrein heeft aan het einde van de maand een echt toegankelijk museum over de geschiedenis van het terrein.
Oud-Eurometaal medewerker Peter de Vries heeft het museum ingericht en gaat op vrijdag 24 april voor het eerst open voor het gewone publiek.
Tot oktober is het museum elke laatste vrijdag van de maand open. In het museum is alles over het terrein, waar een eeuw lang onder meer munitie is gemaakt, te zien. De Vries heeft het museum onlangs nog wat kunnen uitbreiden. De entree is 1,50 euro.
Groepen moeten zich van tevoren aanmelden per mail: peterdevries48@hotmail.com

fremitus

Re: Hembrugmuseum

Bericht door fremitus »

:!: Het museum is van 11.00-16.00 uur open voor publiek. Het terrein is niet toegankelijk voor bezoekers. :!:

Nieuwsredactie
Opzichter van Etiquette
Contacteer:

'Museum moet hier blijven'

Bericht door Nieuwsredactie »

Bron: DeZaankanter
http://www.echo.nl/zk-za/buurt/lees/858195/

'Zie je dat gebouw', zegt Peter de Vries terwijl hij op een luchtfoto een stenen gebouw in de buurt van de Den Uylbrug aanwijst. 'Dat maakte ooit onderdeel uit van de Stelling van Amsterdam. Als ik daar ooit een museum mag inrichten, zou ik heel blij zijn.' Volgens de oud-medewerker van Eurometaal en beheerder van het Hembrugdepot waar de geschiedenis van deze artillerie inrichting ten toongesteld wordt, moet een eventueel museum op het terrein aan de Hemkade in Zaandam. En hij is niet de enige die deze mening heeft.

Plaats reactie