Grenspalen Ministerie van Oorlog

De individuele forten en vestingen.
Ryan261
Soldaat
Fort of organisatie: geen

Grenspalen Ministerie van Oorlog

Bericht door Ryan261 »

Goedendag,
Ik ben Ryan en ben geïnteresseerd in Forten en Bunkers, en sinds kort ook in grenspalen. Ik kwam er laatst achter dat de grenspalen van de Inundatiekering bewesten het fort bij veldhuis allemaal hersteld waren dus was ik er eens gaan kijken, en ik vondt het erg interessant om te zien waar de oude militaire grenzen liepen. eerst ben ik vanaf Odin'59 naar waddenlaan gegaan en heb ik daar ook de grenspaaltjes - en tegels bekeken.
later ben ik rond Fort bij Veldhuis op zoek gegaan naar de paaltjes rond het Fort zelf,
O7 tm O3 gevonden en toen gestopt omdat het donker werdt, een keer daarna gekeken bij Begin zuidermaatweg en O13A tm O10 gevonden, en later O1 - waar volgens het kaartje O2 zou moeten staan.

ook bij de linie van beverwijk heb ik ondertussen volgensmij elke paal wel gevonden door rond de lunetten te lopen.

Ik vondt het erg leuk om op deze manier de oude paaltjes te zoeken met een kaart.
Ik wil ook graag de paaltjes rond andere forten in mijn buurt vinden (Beverwijk), is er iemand die mij ongeveer kan vertellen waar ik moet kijken om paaltjes te vinden rond:
Fort bij Velsen, Fort Zuidwijkermeer, De Liniewal tussen zuidwijkermeer en aagtendijk, en fort aan de st. aagtendijk en zijn omgeving. het hoeft geen complete kaart te zijn maar hints met waar ze waarschijnlijk ongeveer staan ben ik al heel blij mee, of een site waar ik meer kan vinden over de grenzen

ik heb ook nog een paar vragen over grenspalen rond fort bij veldhuis

ik las ook ergens over een fort bij veldhuis Grenspaal O34, maar er is tot en met 33 gerestaureerd, ging deze Inundatiekering nog verder dan O34, zoja. tot welk nummer?

wat is er met O2 gebeurd? ik las op eengroetuitheemskerk.nl dat O2 in het riet zou staan in de buurt van de golfclub. maar op die plek heb ik O1 gevonden.

bij het begin van de Zuidermaatweg wat doodloopt op de snelweg heb ik Grenspaal O13A gevonden. ik had nog niet eerder een Grenspaal gezien met naast een Cijfer ook een Letter. waarom was dit?

Plaats reactie