Schatten van Amsterdam

Bezoekerscentra, publicaties, promotie enz.
Plaats reactie
Nieuwsredactie
Opzichter van Etiquette
Contacteer:

Schatten van Amsterdam

Bericht door Nieuwsredactie »

On-line te bekijken: de aflevering van 4 januari 2010 over de Stelling van Amsterdam in de serie Schatten van Amsterdam:
http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=U ... TV&item=96

Rene Ros
Opzichter van Etiquette
Fort of organisatie: Doc. Stelling van Amsterdam
Contacteer:

Re: Schatten van Amsterdam

Bericht door Rene Ros »

Sorry hoor, ik zal wel weer een zeikerd zijn. Maar dan doe ik 11 jaar mijn best en zie dan basiskennis ontbreken.
Maartje deed het hartstikke goed, ze had het over haar vakgebied - jammer dat er twee fouten in haar afgebeelde naam staan. De kraakwacht is ook vast aardig en een goeie kerel, maar weet weinig over de Stelling: mensen doodschieten in de kazerne? Boswachter is erg deskundig over natuurbeheer maar er hebben echt geen soldaten van 1880 tot 1920 in de forten gezeten... Muizenfort is niet een van de oudste bomvrije forten, waren er al minstens 20 jaar. Historicus heeft een mooie atlas gemaakt maar kent het tracé niet en legt die achterlijke voorlader van vóór de Stelling uit terwijl er over het algemeen moderner geschut was?
Informatief de slechtse video-productie van de laatste vijf jaar. Jammer. Tuurlijk, het is leuk om naar te kijken en te beleven maar dat is de Playboy ook.
Laat volgende keer iemand met een lelijke kop met meer kennis dan maar buiten beeld wat influisteren?

Salut!
René

fremitus

Bericht door fremitus »

Krijg altijd jeuk als ik zoiets zie. Jammer.
Ga dan direct twijfelen aan andere informatieve docu's van onderwerpen waar ik helemaal niets van weet.
Begrijp dat een kanon de jeugd altijd aanspreekt maar neem dan Spijkerboor i.p.v. een 17e eeuwse voorlader.
Of vraag advies aan MEGA :wink:

Edwin Kapitein
Generaal
Fort of organisatie: Fort bij Edam, Staatsbosbeheer

Bericht door Edwin Kapitein »

Tja,

Dit was wel tenenkrommend slecht. Met name de kraakwacht kraamde de meest rare onzin uit. Als ik zijn verhaal moet geloven heb ik, met uitzondering van zijn eiland, nog niks van de stelling gezien want de kenmerkende stalen gewelfplafonds ben ik verder nergens tegen gekomen (Ik kan me voorstellen dat ze op Diemerdam ook zijn maar daar ben ik helaas nog niet geweest).
In de aflevering van 28 december ging het over de graansilo Korthals Altes. Er werd met geen woord gerept over het belang van de silo voor de Stelling.

Je zou toch verwachten dat dit soort programma's die door de provincie (mede) worden betaald, ook een beetje door de provincie beoordeeld worden op inhoud. Wie is er nu gebaat bij dit soort programma's?

Groeten,
Edwin Kapitein

Rene Ros
Opzichter van Etiquette
Fort of organisatie: Doc. Stelling van Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Rene Ros »

Uhm, scholieren kunnen het beter?
viewtopic.php?f=9&t=733

Mvg,
René